divendres, 6 de novembre del 2015

Coraline

Al pis nou de la família de la Coraline hi ha vint-i-una finestres i catorze portes. Tretze de les portes s'obren i es tanquen. La catorze, no. Imagina't que l'obres i la travesses. A l'altra banda et trobes amb una casa idèntica on hi viuen uns pares clavats als teus. Al principi, les coses semblen fantàstiques.El menjar és millor, la caixa de joguines és plena d'àngels de corda que volen per tota l'habitació, llibres amb il·lustracions que es deformen i fan pampallugues i uns pares que es desviuen per fer-te feliç. 
Però...

Escrit per Neil Gaiman




Per pensar:

Es possible confondre la realitat amb la fantasia?
T'agraden les aventures perilloses?
De veritat vols tenir tot el que desitges?

104 comentaris:

  1. Hola Anna R. tinc moltes ganes de llegir Carolie es de por ?

    ResponElimina
    Respostes
    1. Hola, Georgina.
      Sí, Coraline és de por, és clar que és una por de fantasia, que no acaba d'espantar de veritat, però si tens molta imaginació, sí que fa por!
      Un petó

      Elimina
  2. es pot llegir a traves del blog ?

    ResponElimina
    Respostes
    1. I ho sento, si és el que volies fer, però s'ha de llegir el llibre de paper.
      Fins aviat

      Elimina
  3. Hola a tots tinc moltes ganes de començar a llegir el llibre de Coraline
    Fa molt bona pinta,el comançare a llegir avui.
    Quina il·lusió!!!!!!!

    ResponElimina
    Respostes
    1. El llegiré gracies per fer aquet comentari

      Elimina
    2. CHLOÉ A MI TENBE EM VA PASASR AMB EL LLIBRE DEL NOI DEL MILÍO ESCA TENIA UNES GANES DE LLEIGIRO I TÚ ?

      Elimina
  4. hola m'està agradant molt el llibre es molt bó i no s'hi assembla molt a la peli i tu t'ho imagines com tu bols, descartant els dibuixos... si. Per cert soc en David i m'agradaria que em responguis

    ResponElimina
    Respostes
    1. Hola David. Així que tu has vist la pel-lícula. Potser millor, així tindràs les dues versions.
      Com t'imagines a la Coraline?
      Una abraçada

      Elimina
    2. no se... com als dibuixos potser,si ahir a la nit vaig somiar amb la Coraline el llibre es molt interesant m'agrada molt

      Elimina
    3. Oh que bé, David! Somniar amb el llibre... Vas tenir una mica de por? Tu t'has trobat de vegades amb situacions estranyes?
      Fins ara!

      Elimina
    4. Si un día estaba a la Montanya amb els meus cosíns i anava explorant insectes i plantes fins que... Em Baig trobar una aranya,em fan por saps? Per cert,era molt petitó������������

      Elimina
    5. Molt bona anècdota David
      I encara et fan por les aranyes? I somies de vegades?
      Una abraçada

      Elimina
    6. Si em fan molta cosa brrrrr.... Jejje.
      Somiar, he... Mmm ara no se si he somiat vueno ya estic a punto dacabarmel vaig per la plana 135 i en te 179 bueno fins aviat!!! ;)

      Elimina
    7. Gracies

      Elimina
    8. Ai ai ai David.
      Somiar és divertit, però, també pot ser perillós si no sap distingir entre somni i realitat.
      Els llibres ón una mica com somnis, no et sembla?

      Elimina
    9. UNA COSA DAVID NO TEN POR NI TAN SOLS UNA MICA LLO TENBE EL VULDRE LLEIGIR YO CREC QUE ES UN LLIBRE INTARASANT MOLT INTARASANT MOLTISIM I MOLTISIM I TU QUE PENSES DAVID???

      Elimina
    10. Yo no ho penso ho sé és un llibre alucinant.
      I...Anna si tens raó és com somiar per que tu t'ho imagines a la teva manera igual que el llibre perquè el narrador diu coses que a la peli no diu, no sé si m'explico,si no m'entens m'ho dius ok?I per cert encara no he trobat la pelicula en realitat

      Elimina
    11. Hola David!
      Sí que t'entenc sí. A mi em passa una cosa semblant.
      Vas avançant en la lectura? Hi ha més intriga?
      Una abraçada

      Elimina
    12. Si llegeixo molt i men entero de tot saps?? Jiji si de pent quina peli o llibre saps.Per exemple:no es el mAteix llegir Caputxeta Cermella que no Star Wars el despertar de la fuerza o al revés. Però si mercanta molt més llegir, i mes amb intriga jejejejjejeje. Fins aviat.
      Uy noo!! Una pregunteta :quin llibre del que ens vas ensenyar tagrada més, i també un de global ok? No s'hi val dir, tots ok? Fins aviat ara si!

      Elimina
    13. Hola David.
      Així, cincidim en una cosa: llegim molt tots dos.
      Dels llibres que hi ha a la llista el que m'agrada més és Ullal Blnac i també Charlie i la fàbrica de xacolata. Jo, per la meva feina, em fixo molt en com estan escrits, en la manera d'explicar les coses.
      Així en general, llegeixo novel.les més d'adults, m'agraden les novel.les d'una escriptora que es diu Siri Husvedt.
      Fins aviat.

      Elimina
    14. Molt bé jo no puc triar llibre d'aquets perquè només m'he llegit Coraline i algun més que ara no m'enrecordo, però de global hi ha tants per triar... Bueno,crec que Geronimo Stilton m'encanta, en especial els viatges al Regne de la fantasia
      I m'agradaven els de David Williams

      Elimina
    15. Hola David.
      Et diré una cosa molt sèria que penso. Jo crec que els contes de l'Stilton són com les "chuches". De tant en tant són bones, fàcils de menjar i divertides, però si només ens alimentéssim de "chuches" se'ns espatllaria la panxa i tindríem problemes.
      Doncs el mateix amb els llibres, si només llegim Stilton, se'ns espatllarà el cervell i tindrem problemes. (És una opinió)
      Una abraçada

      Elimina
    16. Si tens raó passa igual a les pelis. Jo només llegeixo varietat

      Elimina
    17. Bona nit David!
      Així m'agrada, provar una mica de tot.
      Un petó

      Elimina
  5. Darres Evelyn!!!!!!

    ResponElimina
  6. Eloi Nievas Escola Domeny3 de desembre del 2015, a les 16:31

    Gracies chloé el llegiré

    ResponElimina
    Respostes
    1. Hola Eloi.
      Sí, jo també te'l recomano. A mi em va agradar.
      Fins aviat

      Elimina
    2. Eloi llo tanbe quan aquavi i si algu a acabat el llibre i te coraline

      Elimina
    3. Ismael: Eloi jo també quan acabi i si algú a acabat el llibre i te Coraline.
      Ho escrius malament i això que vam dir que revisem ortografia

      Elimina
  7. Hola Anna!
    El llibre de coraline te imatges terrorifiques

    ResponElimina
    Respostes
    1. Sí Chloe.
      Les ha fet un dibuixant molt famós a Anglaterra que es diu Dave Mckean. Pots buscar informació seva a internet.
      Un petó

      Elimina
  8. hola chloe crec que me comprare el llibre de coraline

    ResponElimina
  9. Bona nit Chloe i Carla.
    És un bon llibre, sí, té una mica de tot: aventura, intriga, por, i també una certa part de realisme, la relació amb els seus pares, l'avorriment de la Coraline quan es troba en un lloc sense amics...
    Bona lectura!

    ResponElimina
  10. Hola recomano aquest llibre i la pelìcula també

    ResponElimina
    Respostes
    1. Hola Gerard!
      A veure si em vas explicant les diferències que trobes entre el llibre i la peli.
      Fins aviat!

      Elimina
    2. jo tambe he vist la peli i fa molta por perque esta feta en persones reals i es molt realista

      Elimina
    3. Amb això estic d'acord amb tu Arnau, a mi també em fa més por la realitat que els dibuixos.
      Una abraçada

      Elimina
    4. La película no es de persones reals, tequiboques nano ;-)

      Elimina
    5. Tens raó David. Aqui deixo l'enllaç a un trailer per a qui vulgui veure'n una mica
      https://youtu.be/LO3n67BQvh0
      Bona nit

      Elimina
    6. hi ha una versio que si es en persones reals

      Elimina
    7. Doncs no la coneixo Arnau. Passa'm informació per favor.
      Bon dia

      Elimina
    8. M'encant com t'expressas David

      Elimina
    9. Gracies

      Elimina
  11. yO CREC QUE ES MOLT MES DIBERTIT UN LIBRE PERO PER ALGUNES PERSONES NO PERQUE LIS COSTA IMAGINARU I AM LA PELI LIS VA MOLT MILLO

    ResponElimina
  12. Hola Evelyn.
    Suposo qut ens raó amb el que dius, però crec que precisament és qüestió de pràctica. Com més llegeixes, més imaginació tens.
    Una abraçada

    ResponElimina
  13. Ya es britat gracies

    ResponElimina
  14. per el principi es una mica rotllo pero despres d´unas paginas es molt interesant

    ResponElimina
    Respostes
    1. Bona nit Lluís.
      Tens raó. Això passa a molts llibres, com que al principi han de presentar els personatges i els llocs, no passa res interessant i es fan una mica avorrits. Però ja ho has vist, de seguida comencen a passar coses.
      Un petó

      Elimina
    2. lluis yo tenbe el voldre quan acabis i quan llo l´acavi itu tanbe mel pudras canbia gracíes adu lluís!!!

      Elimina
    3. Lluís no tens una mica de por?

      Elimina
    4. Ismael tu quin llibre tens te'l podré cambiat, però depèn okay?

      Elimina
    5. Total mels llegiré tots...:/

      Elimina
  15. Tens raó Anna bon dia

    ResponElimina
    Respostes
    1. I doncs, Lluís,
      et va agradant més el llibre?
      Fins aviat

      Elimina
  16. si ma va agradar

    ResponElimina
    Respostes
    1. Hola Lluis.
      Quin personatge et fa més por?
      Una abraçada

      Elimina
    2. A mi la mare està clar jijuj

      Elimina
  17. Hola soc l'Aya i m'agradaria molt llegir el llibre de Coraline

    ResponElimina
  18. soc l´Hector no un robot me respuneu

    ResponElimina
    Respostes
    1. ets tu hector o ets un robot e si ets l´hector di el teu comnom

      Elimina
  19. Bona nit Aya, Yolihm, Hector, Ismael.
    Que bé que tingueu ganes de llegir i us pugueu passar el llibre.
    Heu pensat per què us agraden els llibres de por?
    Fins aviat

    ResponElimina
  20. Fins aviat Anna

    ResponElimina
  21. bon dia a tothom com esteu ara vaig per la paígina 72 i vosaltres?

    ResponElimina
  22. MEN VAIG A DINAR !!1

    ResponElimina
  23. Hola vaig per la pagina 133 bé

    ResponElimina
    Respostes
    1. hola lluís que tal yo me lleigit més i ara vaig per la 86 perquè no parlem ?

      Elimina
  24. M´en vaig tinc que estudiar

    ResponElimina
  25. yo tenbe men vaig a estudiar aquina hora parlem una mica??

    ResponElimina
  26. Ja vaig per la pagina 149,son 180 per acabar.

    ResponElimina
  27. Jo he vist la peli i crec que no fa po

    ResponElimina
  28. i don yo vaig per la 142 i nh´i an 291

    ResponElimina
  29. Hola Ismael, Aleix i Lluís.
    Quin tip de llegir, però per la gent que no té el llibre, no us sembla que estaria bé que escrivíssiu també el que us sembla i us fa sentir el llibre? Por? Humor? Intriga?
    Fins aviat

    ResponElimina
  30. Bon dia, us vull dir dues cosetes. No sé si la recepta que va fer el pare de la Coraline estava bona...però pel que va fer la Coraline amb la boca crec que no estava gens bona.
    Un altra cosa, no sé com no es va espantar quan va veure la pell de serp, jo hauria sortit corrents...
    Per últim, a la pàgina 23, hi ha un error posa Caroline en comptes de Coraline. Però no passa res, tothom s'equivoca...
    Petons!!

    ResponElimina
    Respostes
    1. Que observadora Chloé.
      A mi la veritat és que els dos menjars em van fer una mica d'angúnia, no sé perquè.
      I això de la pell de serp... jo n'he vist moltes pel camp, quan canvien de pell, potser em fan una mica de fàstic, però no m'espanten gens.
      Un petó

      Elimina
  31. Didac Banchs.Maristes Girona15 de desembre del 2015, a les 14:12

    Quina mala sort, jo volia llegir aquest llibre peró m´ ha tocat Charlie i la fabrica de xocolata

    ResponElimina
    Respostes
    1. No et preocupis Dídac, segur que encara tindràs temps de llegir-lo, i si no, sempre pots anar a la biblioteca i demanar-lo prestat.
      Una abraçada

      Elimina
  32. jo volia aquest llibre però en el sorteig vaig sortir molt tard i no en quedaven =(

    ResponElimina
    Respostes
    1. Hola Sònia, bona nit.
      No et preocupis, segur que tens temps de llegir-lo després.
      Quin llibre t'ha tocat?
      Un petó

      Elimina
  33. el llibre de coraline fa molt mes po que la peli ja voreu us el recomano

    ResponElimina
    Respostes
    1. Bona nit Karla.
      Estic d'acord amb tu. Potser perquè el llibre no acaba d'explicar del tot com són les coses i te les imagines molt pitjor.
      Fins aviat

      Elimina
  34. Víctor C Maristes Girona17 de desembre del 2015, a les 19:19

    Suposo que deu fer una mica de por

    ResponElimina
    Respostes
    1. Sí que fa una mica de por Víctor.
      Ja ho notaràs quan vagis llegint.
      Una abraçada

      Elimina
  35. Mariam K Maristes Girona30 de desembre del 2015, a les 11:47

    El meu protagonista preferit es la Coraline

    ResponElimina
  36. Mariam K Maristes Girona30 de desembre del 2015, a les 11:50

    Fa molta por la mare amb els ulls de boto etc

    ResponElimina
  37. Mariam K Maristes Girona30 de desembre del 2015, a les 11:57

    es un llibre molt enttrentingut pero fa una mica de por

    ResponElimina
    Respostes
    1. Hola Mariam.
      A mik també el que em va fer més por va ser la mare, potser perquè no t'imagines que una "mare" pugui fer por.
      Però, a tu t'agrada passar una mica de por? És una sensació nova i estranya.
      Fins aviat

      Elimina
  38. Sara 5èC Maristes Girona31 de desembre del 2015, a les 12:31

    Hola Anna encara no mel he acabat de llegir però de moment no em fa por. Jo crec que a la seva altre casa tot és el contrari de la casa real, per exemple el seu pare savia fer mejars bons, i en la realitat no! i moltes coses més.

    ResponElimina
  39. Hola Sara.
    La veritat és que en els llibres, la por l'has de posar tu i la teva imaginació, intentar creure't que passa de veritat, que passa a prop teu... Però fins i tot sense por, crec que és un bon llibre.
    Un petó

    ResponElimina
  40. Paula M .5è Maristes GIrona2 de gener del 2016, a les 17:15

    Hola Anna ,jo volia llegir-me Caroline però m'ha tocat la gran
    Aventura de Marvin i James però estic molt contenta del llibre que m'ha
    Tocat una abreçada ven forta!!!!

    ResponElimina
    Respostes
    1. Hola Paula.
      Els dos són llibres bons. Ja tindràs ocasió de llegir Caroline (el pots agafar a qualsevol biblioteca).
      M'alegra que t'agradi Marvin i James. Què en penses de'n Marvin?
      Un petó

      Elimina
  41. Sergi Antequera 5èC Maristes Girona4 de gener del 2016, a les 20:13

    Jo tinc la peli i no fa gens de por.

    ResponElimina
    Respostes
    1. Bona nit Sergi.
      No sé si t'ho he dit alguna vegada, però a mi em sembla que sovint la por ens la fem nosaltres. Sobretot la por del llibres i pel.lícules, que sabem que no és real.
      Una abraçada

      Elimina
  42. Ferran H 5èA Maristes Girona8 de gener del 2016, a les 10:58

    Hola Anna!! Jo vaig pel capítol 7.L'escena que m'ha fet més por és quan els seus pares reals no hi són i els veu reflectits al mirall. La part de l'altra casa no m'agrada gaire. A veure com acaba !!!!

    ResponElimina
  43. Es un llibre molt interesant. Quan el llegia a classe i ens feien tornar a treballar em quedaven les ganes de seguirlo llegint.
    Espero que tots els que tinguin un altre llibre el disfrutin tant com jo. I Bon Any a tots !!!

    ResponElimina
    Respostes
    1. Hola Pol.
      Aquest sentiment que dius, de tenir ganes de seguir llegint, és un dels que més m'agrada de la lectura. Que bé que disfrutis el llibre.
      Un petó

      Elimina

Nota: Només un membre d'aquest blog pot publicar entrades.