divendres, 6 de novembre del 2015

El jardí secret

Després de perdre els pares a l’Índia a causa d’una epidèmia, Mary Lennox, una nena de nou anys malcriada i insuportable, viatja a Anglaterra per anar a viure amb el seu oncle, Archibald Craven, que no sembla disposat a mostrar cap mena d’interès per ella. Per si això fos poc, la nova llar de la Mary és una mansió perduda enmig del no-res, amb més de cent habitacions, la majoria de les quals tancades amb pany i clau.
Només la jove criada de la casa, sembla disposada a perdre el temps amb la Mary, explicant-li coses sobre la casa, els camps que l’envolten i un misteriós jardí tancat des de fa anys; tants, que ja ningú no recorda ben bé on és.


Escrit per Frances Hodgson Burnett

Per pensar: 

Fins i tot la situació més dolenta pot tenir una part bona?
Sempre trobarem algú que ens ajudi?
Ens ajuda la fantasia?

38 comentaris:

  1. Marc C 5èC MARISTES Girona22 de desembre del 2015, a les 10:07

    Es una història molt bonica.El personatge que més m'agrada és sens dubte en Colin.

    ResponElimina
    Respostes
    1. Hola Marc.
      I suposo que també t'agrada la natura.
      Tu creus que els animals també pensen?
      Fins ara

      Elimina
  2. Aleix 5èC Maristes Girona24 de desembre del 2015, a les 7:48

    Ja m'he començat a llegir el llibre i crec que m'agradara molt

    ResponElimina
    Respostes
    1. Bon dia Alex!
      Veuràs que potser hi ha algunes coses rares en el llibre, però has de pensar que parla de fa molts anys, amb altres costums.
      Que tinguis una bona lectura!

      Elimina
  3. HOLA SOC LA BERTA I ESIC LLEGINT EL LLIBRE DE EL JARDÍ SECRET I M'HE ESTA AGRADANT MOLT EL RECOMANO.

    ResponElimina
    Respostes
    1. Hola Berta, bona nit.
      A mi també em va agradar, tot i que és un llibre antic. Quina cosa t'ha xocat més de les que es feien abans i ara no?
      Una abraçada

      Elimina
  4. Aleix 5ˋe C Maristes Girona3 de gener del 2016, a les 9:13

    M'esta agradant molt i trobo que en Dickon es porta molt be´ amb la Mary

    ResponElimina
  5. Hola Aleix.
    Et felicito, ets un bon lector, perquè no és un llibre fàcil. A mi m'agrada molt, però hi ha molts personatges i entenc que de veagades costa seguir la història.
    Un petó

    ResponElimina
  6. Hola soc l'Alba i mestic llegint el llibre el jardí secret i es molt entrentingut i divertit.
    La part que magrada mes es quan la Mary es dona conta que la Martha li compra la corda amb el seu sou i es dona conta de les coses.

    ResponElimina
    Respostes
    1. Hola Alba.
      A mi també em va interessar la manera en què la Mary va veient que la vida és diferent de com es pensava.
      Una abraçada

      Elimina
  7. L'autor ha eliminat aquest comentari.

    ResponElimina
  8. Hola soc Juan Antonio de 6a la part que més m'agradat es on el ocell troba la nena al jardí y la part que no m'agrada és cuando moren els pares de Mary

    ResponElimina
    Respostes
    1. Bona nit Juan Antonio.
      Quanta part de realisme creus que té el llibre? L'ocell és realista? La mort del pares és realista?
      Fins aviat

      Elimina
  9. Paula 6è Escola Domeny4 de gener del 2016, a les 15:55

    Al principi aquest llibre no m'agradava molt perquè no entenia gaire el que deia sobretot als capítuls 2 i 3, però després es fa més entretingut i més interesant.

    ResponElimina
    Respostes
    1. Hola Paula, bona nit.
      Tens raó, és un llibre una mica difícil al principi, però m'alegra que hagis seguit i ara t'agradi.
      Un petó

      Elimina
  10. Laura 6è Escola Domeny5 de gener del 2016, a les 9:52

    Hola el llibre de el jardí secret ha estat molt xulo, al principi no entenia gaire pero al final m'he acostumat per que parlaven un català molt raro

    ResponElimina
    Respostes
    1. Hola Laura.
      Que bé que t'agradi el llibre. Té un ritme una mica lent, però passen moltes coses. Què et sembla la Mary?
      Bona nit

      Elimina
  11. Aleix 5ˋe C Maristes Girona7 de gener del 2016, a les 11:05

    Ja m'estic acabant el llibre i el recomano.

    ResponElimina
    Respostes
    1. Gràcies per la recomanació Aleix.
      No et sembla curiós que un llibre escrit i situat fa més de cent anys encara sigui interessant?
      Fins aviat

      Elimina
  12. Júlia M 6è Ecola Domeny8 de gener del 2016, a les 16:18

    Hola soc la Júlia m'estic llegint el llibre i m'està agradant molt perquè no només és un llibre que et relaxa quan l'estàs llegint sinó que t'intriga molt

    ResponElimina
    Respostes
    1. Bona tarda Júlia.
      Mira, has encertat una de les coses que a mi em va sorprendre del llibre, aquesta barreja de tranquil.litat i intriga. Potser és perquè és d'una altre temps, però em va agradar.
      Un petó

      Elimina
  13. RAMON ESCOLA DOMENY 6è8 de gener del 2016, a les 18:46

    Crec que la pitjor situació ens pot ajudar perquè ens pot fer reflexionar i així pensar en qué podem fer o evitar. No sempre tindrem algú que ens ajudi perquè les coses també s'han de fer per si sol tot ique està bé que ens ajudi algú.La fantasia ens ajuda perquè ens fa creure en una possibilitat i ens porta màgia al nostre món.

    ResponElimina
  14. RAMON ESCOLA DOMENY 6è8 de gener del 2016, a les 18:47

    Crec que la pitjor situació ens pot ajudar perquè ens pot fer reflexionar i així pensar en qué podem fer o evitar. No sempre tindrem algú que ens ajudi perquè les coses també s'han de fer per si sol tot ique està bé que ens ajudi algú.La fantasia ens ajuda perquè ens fa creure en una possibilitat i ens porta màgia al nostre món.

    ResponElimina
  15. RAMON ESCOLA DOMENY 6è8 de gener del 2016, a les 18:49

    Tu creus en la màgia ???

    ResponElimina
  16. RAMON ESCOLA DOMENY 6è8 de gener del 2016, a les 18:50

    Crec que la pitjor situació ens pot ajudar perquè ens pot fer reflexionar i així pensar en qué podem fer o evitar. No sempre tindrem algú que ens ajudi perquè les coses també s'han de fer per si sol tot ique està bé que ens ajudi algú.La fantasia ens ajuda perquè ens fa creure en una possibilitat i ens porta màgia al nostre món.

    ResponElimina
  17. RAMON ESCOLA DOMENY 6è8 de gener del 2016, a les 18:54

    S'HA REENVIAT

    ResponElimina
    Respostes
    1. Hola Ramon.
      Quin comentari més ben raonat i elaborat. Quasi hi estic d'acord, però tal com em preguntes: sí, jo crec en la màgia, i la màgia per a mi sovint és que contra tota lògica, sempre hi ha algú que ens ajudi. Solament fa falta trobar-lo.
      Un petó

      Elimina
  18. M'ha agradat molt el llibret de EL JARDÍ SECRET, per què és molt entretingut i divertit. Els nens passen aventures i moment de tensió, he gaudit molt amb la lectura.

    ResponElimina
  19. Per cert em dic Arnau Casellas (unknown) i vaig a l'Escola de Domeny. Per publicar aquest comentari intentaré canviar el nom.

    ResponElimina
    Respostes
    1. Hola Arnau.
      Ho has aconseguit, ja sé qui ets.
      Passar-ho bé llegint, per a mi és una de les coses bones que té la vida, i jo també, amb aquest llibre ho vaig aconseguir. Vaig trobar una mica el que tu dius: passen coses, hi ha una certa tensió, però tampoc és un llibre accelerat, trobo que dóna una certa calma.
      Un petó

      Elimina
  20. RAMON ESCOLA DOMENY 6è9 de gener del 2016, a les 18:19

    quin és el teu personatge preferit ?

    ResponElimina
  21. RAMON ESCOLA DOMENY 6è9 de gener del 2016, a les 18:21

    SABRIES DIR QUANTS GERMANS TÉ EN DICKON ?

    ResponElimina
  22. RAMON ESCOLA DOMENY 6è9 de gener del 2016, a les 18:22

    SI FOSSIS ALGUN PERSONATGE DE L'OBRA , QUI T'AGRADARIA SER ?

    ResponElimina
  23. RAMON ESCOLA DOMENY 6è9 de gener del 2016, a les 18:23

    FINS DEMÀ

    ResponElimina
    Respostes
    1. Bon dia Ramon.
      Uf, sembla que em facis una enquesta. El meu personatge preferit és la Mary, perquè m'agrada veure com al llarg del llibre va canviant la seva manera de veure i entendre les coses. I ara no recordo quants germans té en Dickson, però posats a ser un personatge, m'hagués agradat ser l'ocell, que sense ser massa valorat, és el que permet que tot passi.
      Fins aviat

      Elimina
    2. RAMON ESCOLA DOMENY 6è10 de gener del 2016, a les 10:51

      tens raó , tot passa gràcies a l'ocell

      Elimina
  24. RAMON ESCOLA DOMENY 6è10 de gener del 2016, a les 10:49

    de l'obra o del llibre

    ResponElimina

Nota: Només un membre d'aquest blog pot publicar entrades.